Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody właściciela zabronione!
UWAGA!
Nasza oferta skierowana jest wyłącznie do OSÓB PEŁNOLETNICH! |
Charles Back zdążył już sobie wyrobić opinię człowieka wpływowego, pomysłowego, z dobrą głową do interesów. Jednak wszystko zaczęło się od jego dziadka. W 1902 roku Charles Back I, imigrant z Litwy, wysiadł ze statku na południowoafrykański brzeg. Pomysłem Charlesa na nowe życie stało się otwarcie sklepu mięsnego w Paarl. Jako człowiek bezpośrednio związany z branżą kulinarną szybko zauważył potencjał jaki tkwi w winie, skupował więc ziemie i pomału sam zaczął produkować wino. Obecną farmę - Fairview kupił w 1937 roku. Zmarł w 1955 pozostawiając dwóch synów. Winem zajął się Cyril– ojciec obecnego właściciela.
Dzisiejszy właściciel Fairview - Charles Back II to prawdziwa legenda. W 2017 roku przyznano mu za życia tytuł najważniejszej postaci dla rozwoju winiarstwa w RPA.
Studiował Elsenburg Agricultural College w Stellenbosch, do rodzinnego przedsięwzięcia przystąpił w 1978 roku (w 1995 roku po śmierci ojca na dobre przejął stery). Nie próżnował. Od razu wprowadzał własne pomysły. Mało obiecujące odmiany zlikwidował, eksperymentował z mniej znanymi (nie krył przy tym swoich fascynacji winami z doliny Rodanu). Jako pierwszy wprowadził do RPA viognier i poważne uprawy mourvedre. Trzeba przyznać, źe potrafił budować mocny wizerunek marki - w latach 80. wprowadzał z ojcem wina Goats do Roam, z charakterystycznym „kozim” logo na etykiecie. Te wina zapewniły mu olbrzymi sukces (np. w USA).
W sumie Back ma na czym gospodarzyć i może swobodnie konstruować listę win korzystając ze swoich ziem w Paarl, bardziej suchym i gorącym Swartlandzie (to tutaj postawił na viogner, shiraz, grenache, mourvèdre czy carignan) oraz Darling. To obszar chłodniejszy, bardziej umiarkowany klimatycznie, pozwala mu to na poważniejsze eksperymenty z odmianami białymi. Ma też ponad 35 hektarów w Stellenboch, niżej położonych przy paśmie gór Helderberg.
W Fairview tworzone są wina jakościowe. Często w bardzo małych, jednorazowych nakładach, których sprzedaż trwa zaledwie kilka tygodni. Wina ze stałej oferty wydają się mieć nieprzerwanie stałe miejsce wśród najlepszych południowoafrykańskich pozycji.